Hvordan vil Mjøssykehuset påvirke næringslivet i Innlandet? På denne konferansen får du innsikt i prosjektets status, kommende muligheter og hvordan lokale og regionale virksomheter kan posisjonere seg for fremtiden.
Utbyggingen av Mjøssykehuset representerer en av de største og viktigste investeringene i regionen på mange tiår. Prosjektet vil både styrke helsetilbudet til innbyggerne og skape betydelige ringvirkninger for næringslivet i hele Mjøsregionen og Innlandet.
I etablerings- og byggefasen vil det åpne seg muligheter innen alt fra entreprenørvirksomhet og leverandørtjenester til innovasjon og samarbeid på tvers av bransjer. På lengre sikt vil sykehuset bidra til økt attraktivitet, kompetanseutvikling og vekst.
Gjennom denne næringskonferansen ønsker Ringsaker kommune, NHO Innlandet og Sykehuset Innlandet å legge til rette for innsikt, dialog og nye samarbeid. Vi samler sentrale aktører fra næringsliv, offentlig sektor og prosjektorganisasjonen for å belyse hva Mjøssykehuset vil bety – og hvordan lokale og regionale virksomheter kan posisjonere seg for å ta del i mulighetene som skapes.
Program:
- 08:30 Registrering og kaffe
- 09:00 Velkommen
- Kai Ove Berg, ordfører Ringsaker kommune og Thomas Breen, fylkesordfører Innlandet fylkeskommune
- 09:45 Presentasjon av Mjøssykehuset
- Kjersti Lysne Sanden, Sykehusbygg HF og Randi Mølmen, Sykehuset Innlandet
- 10:30 Pause
- 10:50 Helsenæringens verdiskaping og ringvirkninger
- Erland Skogli, Menon Economics AS
- 11:20 Byggherreperspektiv og industrialisering
- Johannes Eggen, Diafora Arkitektur og Prosjektutvikling AS
- 11:50 Lunsj
- 12:45 Erfaringer fra entreprenør siden
- Marius Egeli, Front Bygg Rogaland AS
- 13:15 Norges nye helsemuskel fra eiendom til innovasjons-økosystem
- Gøril Bergh, Drammen Helsepark AS
- 13:45 Pause
- 14:05 Forskningsbasert innovasjon for morgendagens helse-næring
- Christine Wergeland Sørbye, Oslo Science City
- 14:35 Nå mobiliserer vi: Nærings-livet er beredt - sammen skaper vi ringvirkningene
- Jon Kristiansen, NHO Innlandet
- 14:55 Når helse blir næring: Mjøssykehuset som start-punktet for et innovasjonsdistrikt
- Idar Kreutzer, NHO Eiendom
- 15:15 Vertskapskommunen – hva gjør vi?
- Jørn Strand, Ringsaker kommune
- 15:30 Oppsummering og veien videre
- Kai Ove Berg, ordfører Ringsaker kommune og Thomas
Foredragsholdere

.png)
